måndag, oktober 27, 2014

Ett öde äventyr

Se, jag kunde inte hålla mig ifrån det här stället trots att jag lovat mig att bara komma hit på lördagar. Idag är det måndag. Så, vad ska jag här och göra idag? Skriva något, så klart. Men vad? Jag kom väl inte hit utan någon som helst tanke på inläggsinnehåll? Nej. Eller jo. Jo är nog rätt svar. Jag har inget förberett. Kanske är det så att jag sitter här och låtsas att det är lördag. Måndag har ju en tendens att...

"en tendens att..." Vad barnsligt det lät. Därför slutade jag skriva just där. För att det lät så löjligt. Jag lutade mig tillbaka och funderade över vad jag skulle använda för ord eller fras istället. Ju längre tid som gick desto mer blev jag övertygad om att texten ovan inte skulle gå att räddas till något intressant så jag satte tre punkter efter 'att' och skrev detta. Nu kommer jag att fundera en stund till för att försöka komma på ett avslutande stycke. När jag skriver detta vet jag inte om det blir något, du som läsare vet eftersom du kan se det redan. Tänk, på ett sätt vet du före mig. Fast inte på ett annat.

Min paus är över och jag kom inte på något. Det borde funnits något att avsluta detta inlägg med men jag fann det inte. Kanske är det bättre att jag kommer hit på lördag, så som det är tänkt att jag ska göra. Tänkt? Tja, det står ju skrivet så i ett annat blogginlägg och som vi alla vet, det som står i en blogg, det är alltid sant.

Inga kommentarer: