torsdag, november 13, 2014

Kvällens eko

Idag, eller snarare ikväll, har jag ingen som helst lust att skriva något inlägg i denna blogg. Det känns som att det räcker med det inlägg som jag skrev i den andra bloggen... Nej, så kan jag inte skriva, jag har ju bara denna blogg. Det skulle vara en lögn att skriva så. Hur ska jag, utan att ljuga, förklara kvällens olust att skriva här då? Som ett normaltillstånd. Ett tillstånd som då och då bryts av dess motsats. Ja, något sådant.

*

Jag lyssnar på musik under tiden detta inläggs skrivs. Musik från Sp_tify. Vem har valt den, undrar jag. Det har jag gjort, är det självklara svaret eftersom ingen varit här. Men vissa låtar som finns i "historik"-listan... jag minns inte när jag lyssnade på dem. Har jag det?

*

Någonstans här bland mina ord gömmer sig något som jag inte vet något om. Det vet bara du. Så är det med texter. De innehåller mer än man tror. Till både fördel och nackdel för den som skrivit. En text (på färre än tusen ord) säger mer än tusen ord. Till sista ordet i denna mening innehåller detta inlägg 193 stycken ord. Ungefär. (Jag har redigerat siffran ett par gånger eftersom jag varit där uppe och ändrat - lagt till, tagit bort - ord.)

*

Denna text innehåller en och annan huvudskakning. Till det kan vi alla nicka. De två förra meningarna har jag, i fem minuter, övervägt att radera, men i sjätte minuten har jag valt att inte göra det.

*

Nästa gång, säger jag ibland till mig själv, då ska jag göra det på ett bra sätt. Och "det", det är precis vad som helst som jag nyss gjort. Och när som helst. Helst.

*

Nu närmar sig slutet på detta inlägg. Visst känns det bra?

Inga kommentarer: