lördag, november 29, 2014

Ok

Hur många ord om dagen behöver man? Internet är fullt av ord, liksom tidningar, böcker, munnar, brev, radio, TV, filmer, låtar etc. På dessa ställen kan man kanske få sitt behov mättat, för stunden. Vilka ord behöver man? Vet du det? Och varför finns behovet? Är det viktigt i vilken ordning orden står i? Vilka orden är? Och från vem de kommer? I viss mån, kanske. Men det är inte orden i sig som är de viktiga va? Det är meningen de skapar. Precis som meningen hos en ordlös kram från någon eller en blick eller en talande tystnad. Ja, det finns mycket mer än ord som kan säga något. Alla har de något budskap inbakat i sig, skapat hos avsändaren eller hos mottagaren eller hos båda.

Men med ord är det kanske ändå lättast att sända ett budskap? Här finns ord, här i min blogg, här i detta inlägg och i de övriga inläggen. Men som sagt, hela internet är fullt av ord, och alla tidningar, alla böcker alla... ja, där finns hur många ord som helst överallt, mångtusenfalt fler än här på denna lilla obetydliga blogg. Men av alla ställen du kan finna ord på så läser du dem här.

Ja, jag måste erkänna att det känns underligt att du som läser detta har kommit just hit, till denna blogg, för att ta del av din dagliga dos av ord just här, så många ord som det finns att få på andra ställen. Varför just här? Från denna blogg? Denna blogg på dekis.

Ty mina ord för detta inlägg håller på att ta slut. Kanske är det så för hela bloggen. Vad händer då? Då är denna envägskommunikation över. Då är allt över. Men innan dess ska jag rota fram ett passande ord jag sällan använder, här eller någon annanstans. Men eftersom det är här vi är så får det väl bli här det används. Ordet ligger i en kartong i ett skyffe någonstans, under bråte och damm. Jag ser det ibland då jag letar efter andra ord där.

Så nu har jag tagit fram det. Jag ställer det några rader längre ner och kompletterar med två ord och sätter sedan punkt.

Adjö!
Ha det.

Inga kommentarer: